Fandom

Math Wiki

Sistem de referință neinerțial

1.029pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

La începutul studiului mecanicii, se studiază mişcarea sistemelor materiale în raport cu sistemele inerţiale (mişcarea absolută). Acum vom considera mişcarea punctului material şi a sistemelor de puncte materiale în raport cu sisteme de referinţă neinerţiale. Acestea au fie o translație ne-uniformă, fie execută o rotație, faţă de un reper inerţial (mişcarea relativă).

Fie k un reper inerţial, presupus a fi fix şi k' un reper neinerţial, mobil faţă de k. Fie \vec x \! vectorul de poziţie al unui punct arbitrar P, în raport cu reperul k, respectiv \vec x' \! vectorul său de poziţia, în raport cu reperul k'. Vom presupune că reperele k şi k' au o structură de spaţii vectoriale euclidiene orientate.

Numim mişcare a reperului k' în raport cu reperul k o funcție M_t : k' \rightarrow k, \! derivabilă în raport cu parametrul t \in \mathbb R, \! care invariază metrica şi orientarea spaţiului (adică produsul scalar şi produsul vectorial).

O mişcare M_t \! defineşte o mişcare de rotaţie, dacă M_t \! este un operator ortogonal, care face ca originea O' a reperului k' să corespundă originii O a reperului k.

Resurse Edit

Also on Fandom

Random Wiki