Fandom

Math Wiki

Legile lui Kirchhoff

1.029pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Legile lui Kirhhoff permit determinarea unor marimi fizice necunoscute , cunoscand alte marimi fizice.

Prima teorema ( lege ) a lui Kirchhoff se refera la un nod si se poate enunta in felul urmator:

Suma algebrica a intensitatilor curentlor din laturile care se ramifica dintr-un nod al unui circuit este egala cu 0.

Un nod este punctul unui circuit in care sunt interconectate cel putin trei elemente de circuit. Latura unui circuit reprezinta o portiune de circuit care este cuprinsa intre doua noduri,nu cuprinde nici un nod interior si este parcursa de acelasi curent.

O conventie adoptata in formularea legii conservari sarcinii spune ca intensitatile curentilor care pleaca dintr-un nod se iau cu semnul + ,iar cele care intra in nod cu semnul -.

Exemplu primei teoreme ( legi ) a lui Kirchhoff

Khirchhoff-nod.jpg

I1+I2-I3=0

Ex :Se da I1 = 2A I2 = 3A si I3 = 6A sa se determine I4

Khirchhoff-nod-ex.jpg

Se alege pentru I4 un sens arbitrar ca in figura de mai jos si obtinem:

I1 + I2 - I3 + I4 = 0

=> I4 = I3 - I2 - I1 = 6 - 3 - 2 = 1A =>

Sensul pentru I4 coincide cu sensul ales.

A doua teorema ( lege ) a lui Kirchhoff face referinta la un ochi de circuit si suna in felul urmator: Suma algebrica a tensiunilor la bornele laturilor ce alcatuiesc un ochi este egala cu 0 ; suma algebrica tensiunilor electromotoare ale surselor din laturile unui ochi de retea este egala cu suma algebrica a caderilor de tensiune pe rezistoarele laturilor.

Un ochi de circuit reprezinta o portiune de circuit care este formata din cel putin doua laturi care formeaza o linie ploigonala inchisa si la parcurgerea caeia se trece prin fiecare nod o singura data.

Exemplu legea ( teorema ) a doua a lui Kirchhoff .

Khirchhoff-ochi.jpg

U1 + E1 = R1I1 U2 + E2 = R2I2 U3 + E3 = R3I3 U4 + E4 = R4I4 U1 - U2 + U3 + U4 = 0 E1 - E2 - E3 - E4 = R1I1 - R2I2 + R3I3 + R4I4

Termeni Edit

  • Retea electrica: circuit obtinut prin conectarea mai multor dipoli activi si pasivi.
  • Nod : punct de conectare a cel putin trei elemente de circuit.
  • Ramura (latura): portiune de circuit cuprinsa intre doua noduri succesive.
  • Ochi (bucla): contur inchis format din mai multe laturi de retea.

Resurse Edit

Also on Fandom

Random Wiki