Fandom

Math Wiki

Joseph Liouville

1.029pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Joseph Liouville.jpeg

Joseph Liouville

Joseph Liouville (1809 - 1882) a fost un matematician francez.

A absolvit École Polytechnique în 1827,[1] la care revine ca profesor în 1838, după ce a fost asistent la diferite instituţii.

Obţine catedra de Matematică la Collège de France în 1850.

A fondat Jurnalul de Mathématiques Pures et Appliquées, revistă ce şi-a menţinut reputaţia până astăzi şi al cărei principal obiectiv este de a promova matematicieni.

Liouville a lucrat într-o serie de domenii diferite în matematică, cum ar fi: teoria numerelor, analiză complexă (teorema lui Liouville), geometrie diferențială, topologie. A adus contribuţii şi în astronomie.

În teoria numerelor, a fost primul care a dovedit existenţa unor numere transcendente folosind o construcţie cu ajutorul fracțiilor continue (obţinând astfel aşa numitele numere ale lui Liouville). În fizica matematică, Liouville a avut contribuţii fundamentale şi în dinamica hamiltoniană.

Liouville a fost primul care a citit şi recunoscut importanţa lucrărilor nepublicate ale lui Galois.

În 1851, el a fost ales membru străin al Academiei Regale de Ştiinţe Suedeze.

Pe Lună există un crater care îi poartă numele.

Note Edit

  1. La doctorat, i-a avut ca profesori pe Poisson şi pe chimistul Louis Jacques Thénard (1777 - 1857). Sub îndrumarea lui Liouville, şi-a dat doctoratul Catalan.

Resurse Edit

  • Fac. de Matem. A. I. Cuza, Iaşi: Biografie

Also on Fandom

Random Wiki