Fandom

Math Wiki

Joseph Diaz Gergonne

1.029pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Joseph Diaz Gergonne.jpg

Joseph Diaz Gergonne

Joseph Diaz Gergonne (1771 - 1859) a fost un geometru francez. La început a fost ofiţer de artilerie, ca ulterior să devină profesor de matematică ce a activat prin diverse oraşe.

Contribuţiile sale vizează cu precădere geometria triunghiului şi a cercului, dar şi geometria descriptivă şi geometria proiectivă.

A arătat că geometria analitică permite rezolvarea mai simplă a problemelor. Una din teoremele pe care le-a stabilit prevede existenţa unui punct care îi poartă numele (punctul lui Gergonne).

În 1820 a studiat minuţios noţiunea duală de reţea de conice şi a dezvoltat teoria transformării prin dualitate.

A dezvoltat ideile lui Poncelet relativ la principiul continuităţii. A introdus denumirea de podară şi a introdus unele calcule simbolice, contribuind la dezvoltarea logicii matematice. A introdus semnul incluziunii (\subset). \!

În 1814, a completat teoria lui Laplace din 1772 relativ ecuaţiile liniare cu mai multe necunoscute.

În 1810 a fondat şi redactat revista Annales de mathématiques pures et appliquées.

În 1813 a scris un eseu, intitulat Metode de analiză şi sinteză în matematică pentru care a obţinut Premiul Academiei din Bordeaux. În acestă lucrare şi-a expus ideile matematice şi filozofice.

Resurse Edit

Also on Fandom

Random Wiki