Fandom

Math Wiki

Joseph Bertrand

1.029pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Joseph Bertrand.jpg

Joseph Bertrand

A nu se confunda cu De La Coste Bertrand (sec. XVII), Louis Bertrand (1731 - 1812) sau Bertrand Russell (1872 - 1970).

Joseph Louis François Bertrand (1822 - 1900) a fost un matematician şi istoric francez, fratele arheologului Alex. Bertrand (1820 - 1902).

Învaţă geometria de la unchiul său, Jean-Marie Duhamel (1797 - 1872). În 1839 intră la Şcoala Politehnică şi are ca profesori pe Gay-Lussac, Saint Marie Gerardin, Lermenier şi devine inginer.

În 1846 se dedică matematicii, fiind profesor la Şcoala Normală, apoi la Şcoala Politehnică, ca în 1862 să devină succesorul lui Biot la Collège de France.

Activitatea lui Bertrand se remarcă prin lucrările de istoria matematicii. Are contribuţii în domeniul geometriei şi teoriei probabilităților.

S-a ocupat de problema integrabilităţii (1841), a găsit o demnstraţie mai bună pentru aplicarea metodei multiplicatorului lui Euler, în problemele izoperimetrice (1842), a studiat convergenţa seriilor logaritmice, în teoria numerelor a enunţat ceea ce ulterior va fi numit postulatul lui Bertrand.

Resurse Edit

Also on Fandom

Random Wiki