Fandom

Math Wiki

Intensitatea curentului electric

1.029pages on
this wiki
Add New Page
Comments2 Share

Sensul curentului electric.gif

Sensul convenţional al curentului electric coincide cu cel al intensitatii câmpului electric.

Pentru descrierea transportului de sarcină electrică printr-o sectiune a unui conductor, ca urmare a miscarii dirijate a purtatorilor liberi, se defineste o marime fizica scalara, numita intensitatea curentului electric. Aceasta mărime fizică a fost introdusa pentru a masura debitul sarcinii electrice totale printr-o sectiune a conductorului.

Intensitatea curentului electric reprezinta una dintre cele sapte marimi fizice fundamentale SI, unitatea sa de masura fiind amperul. Definitia acestei unitati de masura se stabileşte studiind câmpul magnetic al curentilor electrici.

Sub actiunea unui camp electric, particulele incarcate cu sarcina electrica de semne diferite se deplaseaza in sens opus, orientarea fortelor electrice fiind determinata si de semnul sarcinii electrice a purtatorilor:

\vec F = q \vec E. \!

In conductorii metalici, unde purtatorii de sarcina electrica sunt electronii de valenta, sensul miscarii acestora sub actiunea campului electric este opus sensului conventional al curentului electric.

Debitul de sarcina, exprimat prin sarcina electrica totala transportata prin suprafata unei sectiuni transversale a conductorului in unitatea de timp, defineste valoarea medie a intensitatii curentului electric prin acea suprafata.

I \frac{\Delta Q }{\Delta t}. \!cra cra@321

Curentul electric a carui intensitate este constanta in timp, la nivelul oricarei sectiuni transversale a conductorului, se numeste curent continuu (sau stationar).

Vezi şi Edit

Resurse Edit

Also on Fandom

Random Wiki