Fandom

Math Wiki

Hermann Minkowski

1.029pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Hermann Minkowski.jpg

Hermann Minkowski

Hermann Minkowski (1864 - 1909) a fost un matematician german.

La 18 ani primeşte (împreună cu Henry Smith) Marele Premiu pentru matematică din partea Academiei Franceze de Ştiinţe pentru un memoriu din domeniul teoriei numerelor referitor la reprezentarea unui număr întreg ca sumă a cinci pătrate. Acest rezultat fusese anticipat de Eisenstein încă din 1847, dar moartea acestuia impiedică publicarea lui.

Pentru a scrie acest memoriu, Minkowski dezvoltă teoria formelor pătratice, iar teza sa de doctorat din 1885 repezintă o continuitate în această direcţie.

Începând cu 1897, Minkowski este profesor la Bonn, Königsberg, Zürich şi la Göttingen. În acest din urmă oraş, în 1902, îl cunoaşte pe Hilbert cu carea încheie o strânsă relaţie de prietenie.

În afara lucrărilor sale din domeniul formelor pătratice, Minkowski este pionier în domeniul geometriei numerelor, o nouă ramură a aritmeticii prin care proprietăţile numerelor sunt deduse prin consideraţii geometrice.

Către sfârşitul vieţii, este interesat de aspectele matematice ale fizicii. Remarcă faptul că rezultatele lui Einstein şi Lorentz pot fi mai uşor înţelese propunând un spaţiu non-euclidian de 4 dimensiuni, prin care timpul să fie indisolubil legat de spațiu. Mai mult, Minkowski îi propune lui Hilbert o serie de probleme din noul domeniu pe care acesta din urmă le va prezenta la celebrul Congres Internaţional al matematicienilor din 1900.

Vezi şi Edit

Resurse Edit

Also on Fandom

Random Wiki