Fandom

Math Wiki

Georg Cantor

1.029pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Georg Cantor.jpeg

Georg Cantor

A nu se confunda cu Moritz Cantor (1829 - 1920), istoric al matematicii german.

Georg Cantor (1845 - 1918) a fost un matematician german şi filozof idealist.

Născut într-o familie de evrei din Portugalia. A avut ca profesori pe Kummer, Weierstrass şi Kronecker. Prieten cu Dedekind cu care întreţină o strânsă corespondenţă.

Doctor în matematică în 1867 cu o teză din teoria numerelor.

Profesor la Universitatea din Halle.

Contribuţii Edit

Este fondatorul teoriei mulțimilor, unde a introdus multe noţiuni, denumiri şi notaţii: cardinalele transfinite, echivalența mulțimilor, denumirile de mulțime numărabilă şi de puterea continuului, mulțimi deschise‎, închise, total ordonate, noţiunile de șir fundamental, de punct de acumulare, de produs cartezian; a aprofundat noţiunea de infinit.

Lucrări referitoare la seriile trigonometrice şi teoria numerelor.

Cantor este considerat creatorul teoriei moderne a mulţimilor, care din punct de vedere filozofic este foarte importantă. Prin aceasta a înlăturat teza aristotelică cu privire la natura pur potenţială a infinitului şi a creat o teorie a infinitului actual, considerată şi astăzi ca fundamentul unui mare număr de discipline matematice.

Cantor a demonstrat existenţa numerelor transcendente. În 1877 a descoperit numerele transfinite, care, după Hilbert, reprezintă una dintre cele mai frumoase creaţii ale spiritului matematic.

Cantor a fost primul care a creat noţiunea de mulțimi deschise şi închise, noţiunea de punct de acumulare şi a determinat noţiunea de structură a mulţimilor.

Opere principale Edit

  • Mengenlehre (1874)
  • Grunglagen einer allgemeinen Mannigfaltigkeitslehre (1883)
  • Beiträge zur Begründung der transfiniten Mengenlehre (1895 - 1897)

Vezi şi Edit

Also on Fandom

Random Wiki