Fandom

Math Wiki

Energie mecanică

1.029pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Energia mecanică (notată W sau E) reprezintă energia unui corp capabil să efectueze un lucru mecanic datorită unor factori mecanici ca:

Energia cinetică (notată W_c, \; T \!) a unui corp este egală cu lucrul mecanic necesar pentru a-l scoate din repaus şi a-l aduce în starea de mişcare. De exemplu, dacă corpul de masă m aflat sub acţiunea unei forțe \vec F \! capătă viteza \vec v \! într-un timp t, în absenţa frecărilor, lucrul mecanic consumat este:

L = \int_0^t \vec F \cdot d \vec r = \int_0^t m \frac {d \vec v}{dt} \frac {d \vec r}{dt} dt = \int_0^t mv \; dv = \frac{mv^2}{2} = W_c. \!

În cazul vitezelor mari, energia cinetică este dată de teoria relativității restrânse:

W_c = mc^2  - m_0c^2, \!

reprezentând diferenţa dintre energia de mişcare a corpului (mc^2 \!) şi energia sa de repaus (m_0c^2 \!), unde:

m = \frac {m_0}{\sqrt {1- \frac {v^2}{c^2}}}, \!

c fiind viteza luminii.

Definirea energiei potentiale.JPG

Într-un câmp gravitațional, variaţia energiei potențiale (W_p \!) a unui corp de masă m este egală cu lucrul mecanic efectuat de forţa \vec F \! la deplasarea lui pe direcţie verticală:

W-h - W_0 = \Delta W_p = \int_A^B \vec f \cdot d \vec l = mgh, \!

dacă calculul se face pe o distanţă h relativ mică, când accelerația gravitațională g se poate considera constantă. În general, se consideră energia potenţială la suprafaţa Pământului nulă:

W_0 =0. \!

Resurse Edit

Also on Fandom

Random Wiki