Fandom

Math Wiki

Acoperire liniară

1.029pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Generalităţi Edit

Acoperirea liniară a unei submulţimi M dintr-un spațiu vectorial V reprezintă mulţimea tuturor combinaţiilor liniare cu elemente din M. Ea coincide cu cel mai mic subspațiu vectorial al lui V care include mulţimea M.

Noţiunea de acoperire liniară lui M coincide cu noţiunea de subspaţiu vectorial generat de M.

Teoremă de existenţă Edit

Fie V un spațiu vectorial peste un corp K şi G o submulţime a acestuia. Vom nota cu \overline G \! mulţimea tuturor combinaţiilor liniare formate cu vectori din G. Este clar că \overline G \subseteq V. \!

Teoremă. Mulţimea \overline G, \! împreună cu operaţiile definite pe V este un subspațiu vectorial al acestuia.

Demonstraţie. Fie x, y \in \overline G. \! Fiecare dintre cei doi vectori este o combinaţie liniară de vectori din G, deci şi suma lor va fi tot o combinație liniară de vectori din G. Analog se deduce că \alpha x, \; \alpha \in K \! este din \overline G. \! Folosind definiţia spaţiului vectorial, rezultă concluzia.

Subspaţiul \overline G \! definit mai sus, este suspaţiul generat de G sau închiderea liniară a lui G sau încă, acoperirea liniară a lui G.

Exemplu Edit

În spaţiul \mathbb R^3, \! acoperirea liniară a mulţimii M= \{ (1, 0, 0), (0, 1, 0) \} \! este planul xOy.

Vezi şi Edit

Resurse Edit

Also on Fandom

Random Wiki